I PRZEDSZKOLNY TURNIEJ - ZŁAP LWA - SZACHY JAPOŃSKIE
W ramach zajęć matematyczno - komputerowych projektu "BO W PRZEDSZKOLU FAJNIE JEST" dzieci poznały znakomitą grę "Złapmy lwa",którą przyjęły z wielkim entuzjazmem. Stąd pomysł na turniej.
Kilka słów o grze i dlaczego w ramach zajęć matematyczno - komputerowych:
Jest to wyjątkowa gra, która opiera się na japońskiej grze Dubutsu shogi (dosł. „zwierzątkowe szachy”) i realizuje podstawę programową w zakresie w zakresie nauki programowania w nauczaniu wczesnoszkolnym i rozwija kluczowe umiejętności dzieci takie jak:
• myślenie logiczne i strategiczne,
• pamięć i orientacja przestrzenna,
• umiejętność analizy i rozwiązywania problemów,
• intuicja, wyobraźnia,
• umiejętność koncentracji,
• umiejętność radzenia sobie ze stresem,
• zdolność doskonalenia się.
Etapy turnieju:
- I eliminacje wewnątrzgrupowe: losowanie par, partie do pozostania czterech par
Skład sędziowski: Katarzyna Thomas, Agnieszka Budzisz, wychowawca grupy
- II eliminacje: grają zwycięzcy grup, wyłonienie zwycięzcy z grupy
Skład sędziowski: Katarzyna Thomas, Agnieszka Budzisz, wychowawca grupy
- III gra o puchar: grają zwycięzcy z grupy. Wyłonienie zwycięzcy oraz miejsca II i III
Skład sędziowski: Dyrekror Aneta Perkowska, Katarzyna Thomas, Agnieszka Budzisz
- Wręczenie pucharu zwycięzcy, dyplomów miejsc II i III. (Każde dziecko otrzyma dyplom uczestnictwa)