Kontakt

WYCIECZKA PUCHATKÓW I MUMINKÓW DO KUROWA

ponad 7 lat temu

W ZGODZIE Z NATURĄ

Dn. 12.06.2017r grupa Puchatków i Muminków wybrała się na wycieczkę autokarową do Kurowa. Byliśmy bardzo ciekawi, gdzie znajduje się ta miejscowość, ponieważ do naszego przedszkola do grupy ,,PUCHATKÓW’’ uczęszcza Tymon. Chłopiec codziennie pokonuje tą drogę, aby się z nami spotkać i wspólnie spędzać czas. Podróż minęła szybko, powitał nas Tymon wspólnie z rodzicami, oraz Patrycja z grupy ,,MUMINKÓW’’ z tatą. Najpierw zwiedziliśmy muzeum, w którym zobaczyliśmy eksponaty ptaków i zwierząt. Pani Agnieszka Pruszyńska szczegółowo opowiadała o każdym z nich, czym się odżywiają, gdzie możemy je spotkać. Następnie poszliśmy do ogromnej altany, wygodnie usiedliśmy i z apetytem zjedliśmy drugie śniadanie. Po śniadaniu mieliśmy okazję obserwować przez lornetki i lunetę ptaki i owady, których było tam bardzo dużo. Z tatą Tymona grupa Puchatków wyruszyła na długi spacer. Wędrowaliśmy kładką edukacyjną i podziwialiśmy piękno Narwiańskiego Parku. Wchodziliśmy na pomost i  z bliska patrzyliśmy na płynącą rzekę Narew, słuchaliśmy śpiewu ptaków i szumu tataraków. Widzieliśmy płynącą po rzece rodzinę łabędzi-mamę i dwanaścioro łabędziątek, machaliśmy do nich rękami a one do nas ogonkami. Najwięcej przyjemności sprawiło nam łapanie motyli w specjalne siatki, mogliśmy obserwować z bliska ich piękno. Tata Patrycji o owadach wszystko wie i dzielił się  z nami tą wiedzą. Czekała nas jeszcze jedna niespodzianka- ognisko, mieliśmy okazje samodzielnie piec kiełbaski, nadziewaliśmy na patyki i ogrzewaliśmy nad ogniem. Smakowały wybornie....Najodważniejsi weszli na wieżę widokową i podziwiali panoramę Narwiańskiego Parku Narodowego.
Na koniec zrobiliśmy wspólne zdjęcie, wsiedliśmy do autokaru i wróciliśmy do przedszkola.